Sunday, October 24, 2010

Melewati hari-hariku...

Sebenarnya…hati ini benar2 rindu untuk bersua denganmu…teringin benar untuk aku luahkan seluruh isi hatiku bahawa aku benar2 sayang, benar2 rindu, benar2 cintakanmu..agar kau takkan lari dariku…agar kau takkan berputus asa untuk mencintaiku…

Lama ku bermenung, membuka minda sejenak…

Apakah yang aku dambakan selama ini? Adakah bahagia sementara yang kucari? Ke manakah kebahagiaan hakiki yang kurindui? Apa yang kucinta itu mampu membantuku di sana nanti?

Oh tuhan…..ampunilah aku…. aku kian hanyut dengan corak dunia…bukakanlah pintu hatiku, Ya Allah…teguhkanlah imanku, tambahkan serta mantapkanlah keimanan di jiwaku nan kian rapuh…bukakan seluasnya langkahku untukku mudah berlari meninggalkan kejahilan diri…hiasilah diriku dengan kelembutan yang berani, kau bekalkanlah hatiku dengan ketabahan dan jati diri yang takkan punah disambar api…Sesungguhnya aku hanyalah insan yang amat mengaharapkan cintamu, Ya Allah… Aku rindukan diri Mu, Ya Allah… namun aku malu dan masih belum bersedia menemuimu….aku malu, ya tuhan…ampunilah aku………

No comments:

Post a Comment

~tInGg!!