Friday, November 12, 2010

jalan-jalan cari makan!!

hurmm... ape khabar semue?? wokeh, tak kesah ade orang ke tak... hari ni.. aku nak citer pasal tempat-tempat makan yang aku dah pergi, nak pergi dan seangkatan dengannye yang ade kat area kota bharu dan pengkalan chepa!hehe... tu lah istimewa duduk tempat orang... dapat tahu macam2 taw... rugilah sape yang duduk tempat orang tapi tak explore... nanti dah kawin payah nak jalan2!keh3


owkeyh... pertama , pernah dgar  nasi goreng special seri landak?? haaa~ kalau nak tahu, restoran ni ade kat padang tembak.. tak jauh dari tempat aku belajar.... cubelah.. slain tu macam2 lagi la.. cume masakannye takkan ade landak la... jangan risau....hehehehe  janji, memang puas hati!


kedua, D'Mina Pekeliling... lebih kurang gitu lah namenye... area jalan nak ke Kota Bharu dah tu... perghh.. best jugak... nak citer panjang kat sini pon tak gune... bukan bleh rase pon makanan kat sane.. kalu nak, pergi lah try.. best gilerr..


lagik, aku pernah makan kat RB.. tak taw la stand for what RB tuh... but nasik goreng die memang rase kaw2 lah... siap ade nasik goreng balacan RB... kena try... ehh,, aku dah macam promoter! argh tak kesah janji aku cakap ape yang aku rase....


nak taw lagik? haa~ yang ni aku baru pas mkn tgahari tadi... restoran nasi ulam... perghh.. dah la sodap, murah lagi... aiii... gemok aku dok kelantan neyh... hahaha kalau dulu, aku sombong ngan budu... skrang aku yg gi carik budu...aiiii nasibbb....hehehe


nak makan tom yam kaw2?? bleh pegi kat Giena Cafe depan Pantai Timur Hypermarket kat pengkalan chepa ni...sure puas hati lah.. aku jarang order makanan lain kalu pergi sini... mesti tom yam....huhuhu


lepas tu, kalau korang nak rase makan2 santai petang2.. mcm abc, cendol pulut... mi sup ke, bubur ke... boleh plak ke gerai kat padang tembak... jalan nak ke bachok... best woo...! aku dah makan mi sup die... dari tak minat jadik minat... haishh apelah yang die isi... hahaha gurau aje!try lah... bestttt.....


hurrmmmm... restoran ni jauh sket la.. namenye Heritage...kat sini three layer tea die best sgt... makanan kat situ turut 'not bad'.. siap ade sate... ade jugak yong tau fu... memang grand lah makan kat situ.. but murah... biaselah, student.. tak minat mahal2..hehehehe


kalau kat Pahang, aku tak dengar sangat pasal restoran nasi kukus... tapi kat sini aku belajar makan.... mak aihhh.. ayamnye, sekor tuh die belah 4-6 jer gamaknye... memang besar lah.... kenyang giler kalu pekena sebungkus... kat area tempat aku belajar ni ade  2 tempat iaitu Restoran Haikal dengan Restoran Zaeman... walau mahal siket, tapi okey lah jugak... sebab sedap kan....lalalala~


pernah dengar Sate Malaysia??? ahhaaa... jangan ingat Kelantan ni tak grand taw... siap ade Sate Malaysia....  yang ni biasenye orang buat party kat sini.... sebab tempat die eksklusif.... jangan risau tak mahal sangat pon... kalu tak, tak kan la aku makan kat sini... ekonomi maw jaga maa...hehe


yang ni tinggal lagik dua restoran buat mase ni yang aku aim sebelum balik bercuti di Pahang, my beloved hometown!!!!!!  namenye, Food Village, nasik Kak Wok dan ape dah namenye, kat cabang tiga yang paling famous di pengkalan chepa! Food Village tu ade makanan ala2 western food gitu la... then kat lagi satu restoran tuh, orang cakap nasik lemak die kaw2... nasik kak wok tu plak aku tak dapat nak bayang macam mane, tapi kawan2 aku rela datang dari PC ke KB nak makan nasik tu..mesti ade tarikan tersendiri tuh...fuhh... cam tak sabar je rase nak try!hehe fuh, mujur jugak lah aku ckgu PJ...kena lari2.... kalau tak, maw bulat macam belon aku duduk kelantan 5 tahun setengah neyy....keh3,,,





makan..makan jugak,, kesihatan mesti dijaga!


amalkan pemakanan yang sihat+seimbang...



Selamat mencOba!!~



No comments:

Post a Comment

~tInGg!!