Saturday, January 8, 2011

~KeLaS pEnGuRuSaN KoKuRiKuLuM..

hmm... baru jep abis kelas pengurusan Ko...atau name laennye WA8.. tadi baru jep mukaddimah... berkenalan cenggitu... menariknye tadi, walau takde sgt kaitan ngan tajok yg ptot kitorg blaja..tapi ak sgt suke dimotivasikan.. al maklumlaa~ dulu2 ak nak jadi physicologist..ahaks! so, stret to da point, ak berkenalan ngan MAMA..* lecturer kami.. sgt baek, sgt menarik.. dan tentu skali alim!!banyak tips dia bagi untk kami2 yg memang setahun jagung ni...*malah, hanye pndai mkn jagung jep!ekeke 


tips PERTAMA, untuk mendapat ketenangan dlam hidup.. kita mesti tahu I.S.A...ape tu??


I-Ilmu
S-Sikap
A-Amalan


hah... bckap tntang ilmu... ape yg anda fikirkan??ahha *ade nada ustazah di situ!uhuk ;) ehhh,,,serius2.. nak blaja ilmu ni...ehemm3 xde la, brape tahun da korng skola?? jgn korg kire bape banyak ilmu yg korang dapat, tapi cube kite kire brape ilmu yg telah berjaya kite laksanakan jika ianya SURUHAN, & kita tinggalkan jika ia LARANGAN..?!haa~ 


sikap plak..sikap kite makin bertambah baek ke makin negatif? kenapa makin negatif?? disebabkan amalan kite yg negatif?? kalu makin positif plak..knape? adekah kite akn terus melaksanakannya atau mempertingkatkan amalan spye lebih baik??


rite, amalan... brape tahun dah kite tanggung dose sendiri?? brape bnyak amalan kite?? adakah amlan kite beserta riak?? dah ckup ke untk hadapi mati?? owh....ak sgt smakin takot dgan pertanyaan2 lcterer tersebut...!


Haa~ oleh itu kawan2.. jagalah HATI...jgn kotorkan hati....bersihkan ia... jagalah SOLAT.. kerna itu tiang agama... kerna, sempurnanya solat, bersihnya hati..itulah punca ketenangan di dunia dan akhirat..insyaAllah..;) 


*haa~ tak salahkan ak berkongsi ilmu2 cenggini...?? biaselah, iman manusia sntse btmbah n bkurng...yg penting, jgn sombong dgn ilmu okay..!=)

2 comments:

~tInGg!!