Thursday, January 20, 2011

~pEnYeJuK HaTi, PeNeNaNG JiWa,,,

hai u alls!! sihat x??hehe alhamdulillah kalau chat ea....;) yg xchat, cpat2 bkak tabong ubat, mkn ikot dos yg betul yer tuan2 & puan2...jgn melebey2 aww3...ngeh3~  harini ak nak berkongsi sket tentang ap yg ak katakan sbgai PENYEJUK HATI, PENENANG JIWA aku spanjang ak kat cni,d rantau orang la katekan...hmmm.. banyak sungguh lah cabaran ak kena hadapi pade mase ak jauh dgan family ni..ye lah, pegi tempat org, kena buat cara org..jage hati org..hormat bahse, budaye org...baru diterime kan..betul x u alls...??hikkss~


memng seronok dan xdapt disangkal lagik btape uniknye bumi Kelantan ni...serambi Mekah kate orang... ak bkn lah puji 'bersebab'..tapi ni berdasar pengalaman ak kat cni 2 tahun ni....macam2 ak dah belajar ye...loghat tuh, ak dah dalam 70% kuasai,,,so, "demo tok buleh nk nawok ko ambo doh lah..." haha mesti korg yg bkn klantan tuh xpaham kan??hikhik padan muke!;P *kejamm..huhu mksudnye...."awk tak boleh nak tipu saye dah la.."ahaha


 pastu, dari loghat...ak kenal dengan kawan2 kat cni...alhamdulillah ak dipertemukan dengan sahabat yg sgt baek untk ak..merekalah tempat ak menumpang kaseh...dan.....menyakat!!hahaha itulah sebenarnye yg ak namekan ~pEnYeJuK HaTi, PeNeNaNG JiWa ...sebab... bile mane ak jatuh, dihina, dipandang rendah, jua difitnah...merekalah yg menyejukkan hatiku...siapa yg xrase tercabr@marah andai susu yg kite beri, namun tuba jua dibalasnya...


but, itulah yg dinamakan kehidupan.. itu jugalah sifat manusia...ego...& xsuka bile ad yg punya kelebihan dari dirinya....but igt...pengalamn mengajar kite untOk matang..  bile mane ak kesedihan, dalam emosi tertekan.... mereka jugaklah yang menenangkan jiwa...memng lah dlm sesebuah persahabatn xmustahil xde sbarang salah faham..tapi, alhamdulillah stakat ni...semuanya kami dapt redah same2...trime kasih Allah..kerana menghantar wakil2 ibu bapaku semantara ak di tempat org ini...tanpa mereka, ak xkan kuat untk terus berdiri...



Dylla(kiri) & elly...;)




siti(kiri) & iza...;)




siti (kiri) & farah...

I LOVE U ALL SO SO SO MUCH!!!
SORRY & THANKS 4 EVERITHING,,,


buat SAHABAT2ku,penyejuk hati, penenang jiwa... biar apepun yg berlaku...janji padaku, kita kan tetap bersama... menggengagam erat tali silaturrahim yg telah tercipta ini...smoga persahabatn yg terbina kian kukuh bersama rantaian keberkatan dan keredhaan yg dikalungkan oleh Allah s.w.t di setiap hati2 kita semua..amin.....

No comments:

Post a Comment

~tInGg!!