Wednesday, December 26, 2012


Ya Allah........
seandainya telah Engkau catatkan dia yg akan mnjadi teman menapaki hidupku,
satukanlah hatinya dgn hatiku, titipkanlah kebahagiaan di antara kami,
agar kemesraan dalam mencari redhaMU itu abadi.

Ya Rahman, Allah Yang Maha Pemurah......
Seiringkanlah kami melayari hidup ini ke tepian yang sejahtera dan abadi.

Ya Rahim, Allah Yang Maha Pengasih......
Seandaianya telah Engkau Takdirkan dia bukan milikku, bawalah ia jauh dari pandanganku,
luputkanlah ia dari ingatanku, dan peliharalah aku dari kekecewaan.

Ya Malik, Allah Yang Maha Agung......
Berikanlah aku kekuatan, membuang bayangannya jauh kedada langit, hilang bersama senja nan merah,
agar aku bisa bahagia walau tanpa dengannya.

Ya Quddus, Allah Yang Maha Suci......
gantikanlah yang telah hilang, tumbuhkanlah kembali yang telah patah, walaupun tak sama dengan dirinya.

Ya Aziz, Allah Yang Maha Berkuasa......
pasrahkanlah aku dengan takdirMU, Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik untukku,
karena Engkau Maha Mengetahui segala apa yang terbaik buat hambaMU ini.

Ya Jabbar, Allah Yang Maha Kuat......
cukupkanlah Engkau yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat, jangalah Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini maupun di akhirat,
yang akan menjerumuskan aku ke arah kemungkaran, maka karuniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, agar aku semakin dekat denganMU.
Engkaulah pengabul setiap harapan, tempat kembalinya segala tujuan, dan Engakulah sebaik-baik pertolongan..

Monday, December 17, 2012

:)

Hal terindah dari wanita adalah bukan pada saat dia TERSENYUM bahagia,tetapi saat AIRMATANYA jatuh dalam DOA...
bukan kerana KATANYA yang INDAH tetapi saat BIBIRNYA basah dengan ZIKRULLAH...
bukan kerana KECANTIKAN yang mempesona,tetapi kerana SUJUDNYA pada Allah...
bukan kerana KEELOKAN TUBUHNYA tetapi kerana KETEGUHANNYA dalam menjaga AURAT.. :')
SubhanALLAH..

Hargailah orang yg peduli akan dikau saat kau jatuh..


Percayailah seseorang...

Yang mampu merasakan kesedihanmu dibalik senyumanmu.
Yang mampu mengerti fikiranmu disaat engkau terdiam.
Yang mampu merasakan kasih sayangmu disaat kemarahanmu.
Kerana dialah yang akan bisa mengerti tentang dirimu.

~ Terkadang engkau harus berlari jauh...
Agar engkau tahu siapa yang akan datang kepadamu.

~ Terkadang engkau harus berbicara perlahan...
Agar engkau tahu siapa yang masih mahu mendengarkanmu.

~ Terkadang engkau harus melibatkan diri kedalam sebuah perbezaan...
Agar engkau tahu siapa yang masih akan membelamu.

~ Terkadang engkau harus mencuba mengambil keputusan yang kurang tepat...
Agar engkau tahu siapa yang akan menunjukkanmu keputusan yang benar.

~ Terkadang engkau harus melepaskan orang yang sangat engkau cintai...
Agar engkau tahu apakah dia akan kembali setia di sisimu.

Sesungguhnya...

Ketika kita pergi bersembunyi hanyalah untuk ditemukan.
Ketika kita berjalan jauh hanyalah untuk melihat siapa yang masih setia mengikuti.
Ketika kita menangis agar kita tahu siapa yang dengan ikhlas menghapus air mata kita.

Dan dialah sebenarnya yang masih mempedulikan kita.

takdir...


Rasulullah saw bersabda, "Apabila ada sesuatu menimpamu maka janganlah berkata: "Seandainya saja saya bertindak begini tentu hasilnya begini", tetapi katakanlah: "Allah telah mentakdirkan, dan apa saja yg dikehendaki pasti terjadi, karena 'seandainya' itu membuka pintu masuknya syaitan" (HR Muslim)

terus mendoa~

MENDOAKAN dari kejauhan..
Tanpa suara..
Tanpa menatap mata..
Melalui perantaraan kita dan DIA..
Ia sudah cukup SEMPURNA..

UTAMAKAN DIA dalam setiap HARAPAN DAN IMPIAN :)

sabar

Bersabarlah, Jangan Putus Asa, Semua akan Indah Pada Waktunya

Apabila engkau sabar atas ketentuan yg menimpa dirimu, tentu engkau akan memperoleh pahala, akan tetapi jika engkau putus asa, justru karena itu engkau akan berdosa (Ali bin Abi Thalib ra)

senyum :)

Bukan mudah TERSENYUM ketika hati sedang MENANGIS ,
TETAPI , akan terasa MUDAH ketika kita menyedari itu adalah sebahagian dari KASIH SAYANG ILAHI ♥

cinta itu milik Allah

Asal cinta milik ALLAH ♥
Perginya cinta dgn izin ALLAH ♥
Hilangnya cinta atas kehendak ALLAH ♥
Dicintai dan mencintai anugerah dari ALLAH ♥

* Terima kasih ya Allah untuk anugerah terindah itu dahulu, ampuni aku kerna terlalu leka sehingga lupa mengucapkan syukur padaMu setiap masa sehingga kau tarik semula nikmat itu.. 


dan akhirnya aku belajar daripada kesilapan kali itu.. Alhamdulillah:)

(✿◠‿◠)

✿• Kita kerap berlari MENGEJAR sesuatu yang bukan milik kita, yang langsung tidak berikan PERHATIAN kepada kita. 

Mengapa kita TIDAK berhenti sejenak dan melihat ke
belakang, mana tahu ada SESEORANG sedang mengejar
kita juga?•✿ 

»> Belajarlah mencintai orang yang mencintai anda,bukan cuba dapatkan orang yang anda cinta (✿◠‿◠)

W.A.N.I.T.A

WANITA ITU SEDERHANA...
Ia hanya ingin dihargai oleh lelaki yang dicintainya.
Ia hanya ingin dijaga kehormatannya oleh kekasih halalnya.
Ia hanya butuh ketulusan dan kasih sayang yang sesungguhnya.

WANITA ITU KUAT...
Ia mampu tetap tersenyum kala teriris hatinya.
Ia mampu tetap berharap walau terkadang hanya kebohongan yang didapatkan.
Ia mampu tetap bertahan kala tak sanggup lagi hatinya menanggung beban.

WANITA ITU PEMBERI SEMANGAT...
Ia dapat menjadi pendukung sejatimu seumur hidup.
Ia mampu membuat semangatmu kembali menyala ketika engkau mencoba menyerah.
Ia akan tetap mendukungmu untuk terus berjuang dengan belaian kasih sayangnya.

WANITA ITU MUDAH MEMAAFKAN...
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba membohonginya.
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba menduakan cintanya.
Ia akan memaafkan ketika engkau mencoba memarahinya.
Ia akan selalu memaafkan bahkan ketika khilafmu sudah teramat besar kepadanya.

BUKAN KARENA IA BODOH...
Melainkan karena besar harapannya agar engkau kembali pada jalan yang benar.

BUKAN KARENA IA LEMAH...
Melainkan karena kekuatan kasih sayang yang ingin ia tunjukkan agar engkau tetap bahagia.

Wanita diciptakan dari tulang rusukmu wahai kaum Adam.
Maka jagalah kehormatan mereka.
Naikkanlah derajat mereka.
Mereka diciptakan untuk hidup berdampingan denganmu.
Mereka tidak ingin berada diatasmu tapi ingin selalu di sampingmu.

Maka hargailah wanita...
Muliakanlah mereka semulia akhlakmu yang engkau contohi.
Cintailah mereka seperti mereka yang selalu setia mencintaimu.
Bersikap lembutlah kepada mereka kerana mereka adalah sebahgian dari ragamu.

Dan bimbinglah mereka agar mendapatkan tempat terhormat di sisi Allah iaitu menggapai Redha-Nya.

==========

renungan...

"Suami yang aku nikahi tidaklah semulia Nabi Muhammad,

tidaklah setaqwa Nabi Ibrahim, pun tidak setabah Nabi Ayyub, atupun segagah Nabi Musa, apalagi setampan Nabi Yusuf. Justru suamiku hanya pria akhir zaman yang punya cita-cita membangun keturunan yang soleh..


Ya Allah Jika Kau Halalkan Aku Merindui Kekasihmu Jangan Biarkan Aku Melampaui Batas Sehingga Melupakan Aku Pada Cinta Hakiki Dan Rindu Abadi Hanya Kepadamu


Dan Apabila Allah memanggilku kelak, ambilah aku dalam keadaan Khusnul Khotimah (baik di akhir) dan sempatkanlah aku mengucapkan kalimah "LA ILAHA ILLALLAH"








good luck !

semakin aku menjauh, semakin aku diburu rasa itu..
semakin aku menidakkan rasa itu, semakin kuat ia menduga jiwa..
semakin sakit hati ini terbeban dek menanggung rasa itu, semakin hati ini jadi tenang.. kenapa begitu?

dan aku leburkan segala rasa dengan mengingati satu perkataan ini

"s.*.r.a.h"

dan segala perasaan itu pun pergi begitu saja..

*kadang2 terfikir, nikmatnya makan hati untuk insan yg benar2 kita cintai !:)

awk, semoga awk akan berbahagia dengannya("s.*.r.a.h"), saya tak marah dah kat awk, saye pon dah tak de simpan ape2 dendam dah kat awk.. selamat menempuhi hari2 baru dengan tenang.. do ur best coz this is ur last sem ! make both of ur parents proud of u ! i know u can do it :)

Friday, December 14, 2012

rintihan hati..



setiap wanita bercita2 untuk menjadi yg terbaik untuk insan yg benar2 dicintainya, mungkin mulut senang melontar kata, namun hati jua lah yang tak bisa menipu dan menahan rasa.. 

"Ya Allah, jika dia benar untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku di atas jalanMu.. jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu.."
sesungguhnya jodoh itu rencana Allah, siapa kita untuk menilai apatah lagi mempertikai rencana Allah untuk diri kita atau org lain? ♥

*Terkadang kita melihat org sedang bergembira di atas kesedihan org lain, namun kita tak pernah mendengar esak tangisnya disebalik senyum tawanya.. boleh jadi dikala kamu sedang membencinya, dia pula tidak pernah berputus asa menyentuhmu dalam doa2nya agar kau terus bahagia & beroleh kebaikan yg lebih di dunia & akhirat..


CINTA itu tak perlu dizahirkan dengan kata-kata, tidak pula perlu dibuktikan melalui perbuatan..


Sesungguhnya, dengan menyentuh insan yg dicintai dengan doa yg baik2 untuknya dalam setiap sujudmu adalah bukti sebenar CINTA sejati kerna kau telah menjauhkannya dari fitnah dunia jua azab neraka akibat tarikanmu.. 


yg pasti.. yakinlah jika benar dia tercipta untukmu, dia kan pasti menjadi milikmu suatu masa nanti, namun jika tidak.. mungkin saja Allah ingin mengurniakanmu sesuatu yg lebih baik..tidakkah mencintai tak semestinya memiliki?


Sungguh, Allah jualah sebaik2 perancang ♥
 ikhlas dari hatiku - elly -

Thursday, November 22, 2012

cintaku padamu..

Sungguh aku mencintaimu
kerana agama yang ada padamu..
Andai kata kau hilangkan agama dalam dirimu..
Hilanglah CiNtAku padamu ♥

Thursday, July 19, 2012

Luahan buat seseorang yg kutunggu...

Bila Dia Menjauh, Bila Dia Mengelak.. 

Kadang – kadang,
Bila dia menolak,
Bila dia menjauh,
Bila dia mengelak,

Bukan sebab dia membenci kamu…
Bukan kerana kamu seorang yang bertepuk sebelah tangan…
Bukan kerana cuma kamu seorang yang merasakan segala rasa itu…

Tetapi kerana dia tahu,
Dan kerana dia sedar,
Ini bukan caranya,
Ini bukan masanya,
Walaupun dia punya rasa yang sama.

Dia melakukan itu,
Kerana tak mahu ‘merosakkan’ kamu….
Kerana tak mahu kamu terfitnah oleh dirinya…
Fahamilah dia,
Dan maafkan dia.



*dan maafkan aku..;(

Thursday, June 28, 2012

Alhamdulillah, Ya ALLAH !;)

Assalamualaikum wbt n selamat pagi semue...! hehe ceria x aku pagi2 cenggini..hee ;) actually, ak dapat berite gembire harini.. Alhamdulillah..Akhirnye, Allah dah makbulkan doa aku.. saaayyaangggaannggg ALLAH ! so, result aku untuk sem ni dah berjaya melepasi target.. Alhamdulillah syukur sangat2... sekurang-kurangnye, dapatlah aku hadiahkan kegembiaraan ini pade mak dan abah yg sangat setia berada di sampingku dalam setiap susah & senang  selama mane aku hidop ney.. sebenarnye, jauh di sudut hati, aku rase memang tak layak pon dapat result camni, tapi aku rasa terpujuk disebabkan mungkin Allah nak bagi aku sedikit kegembiraan sesudah Dia menguji pelbagai ujian yang agak hebat sepanjang semester lepas yg datangnye bertubi2 dalam hidupku.. Semoga Allah terus berada bersamaku agar aku takkan pernah tergelincir apatah lagi menjadi kufur nikmat atas segala pemberiannya kali ini..nauzubillah..

kadang2 aku rase malu dengan Allah, setiap yg aku mintak, Dia selalu makbulkan..tapi aku?? ibadah2 sunat..siket je yg aku amalkan.. betapa besarnya rahmat Allah pada manusia, betapa Maha Pemurahnya Pencipta kita.. semoga selepas ni, aku akan lebih bermotivasi untuk mendekatkan diri dengan Allah.. aku nak terus bercinta dengan Allah.. Sekarang ni pun, aku cuba menjauhi cinta dunia dengan mengurangkan ape2 faktor yg boleh menyebabkan aku terus hanyut dibuai perasaan ingin disayangi & dibelai.. aku jadi teruja untuk mendekati Allah.. tapi, banyak sangat dugaan yang datang padaku.. Namun aku sedar, Allah masih bersamaku, dan selagi itulah aku perlu bertahan.. betullah, aku pernah dengar kata-kata dari seorang yang lebih tinggi ilmu agamanya " semakin kita mencari, mendekati, dan mencintai Allah, semakin banyak dugaan yang datang sebelum kita benar2 mampu merasai kemanisannya.." kadang kala kita rasa Allah makin menjauh dari Kita.. tapi aku harap Allah tahu, aku sedang belajar bertatih untuk bangun menujuNya.. Hanya Dia yng mengerti maksud hatiku.. sangat perit dan sangat pedih untuk menghadapi segalanya, tapi aku tahu.. Allah itu Maha Mengetahui segalanya, Dia Maha Melihat lagi Maha Mendengar setiap rintihanku setiap kali aku rase lelah untuk bangun setelah jatuh untuk kesekian kalinya..

btw, thanks 4 reading.. selamat maju jaya, semua ! ;)

Thursday, June 14, 2012

kenape cuti dah habess???

Assalamualaikum and hai alls ! selamat pagi semue...;) huaa macam best je kan hupdate banyak kali post dalam sehari..haha ni time bosan namenye, kalau dah busy, memang bertahun baru nak hupdate blog kann..dah bersawang2 dah blog neyhh..adehh sorry okay !haha 

So, harini kena balik kelantan untuk teruskan semester 4 yg bakal bermula ahad ni..perasaan aku sedikit teruja untuk taw result, but sgt sedey sbb dah kena kuliah semula..malasss.. hahaa but, hidup perlu diteruskan ! sepanjang cuti 3 minggu ni..memang banyak perkara yang boleh ajar aku tentang kehidupan..  aku rase aku tak perlulah explain kat sini panjang2 tntang apa yang dah tercoret dalam kamus hidup aku baru-baru ni...kamus yang baru okay ! yeaahh !huhuhu.. cukuplah lagu-lagu dan coretan contengan karya-karya yang aku rase habis hot dah kat entry2 aku sebelum ni menghuraikan segalanya..heheee

so guys, doakan aku dapat result lebih tinggi dari sbelum ni ye..aku target 3.9 above! haha bapaklah tingginye kan..but who knows, if it comes from Allah..then nothing is impossible right?? hak3 pandainye aku speaking ann...lalala ade aku kesah ke der? ;P

Akhir kate, selamat menjalani kehidupan seharian dengan penuh semangat dan azam yang sentiasa diperbaharui, sucikan hati dari hasad dengki sbb kat situ kunci untuk kite terus disenangi Allah & manusia, jangan tinggal solat sebab ianya tiang agama.. andai sempurna solat dan amalannya, maka eloklah peribadi kite...insyaAllah.. jangan lupe mengaji, bace Al-Quran betul2..biarlah org nak cakap kite bajet bagos je ann.. asal Allah pandang kite mulia disisinye, jangan lupe berzikir..kerana zikrullah itu sangat mendamaikan hati... kalau rajin lagi, teruskan dengan solat sunat,, tak susah pon.. 2 rakaat..bukan setiap mase kena buat..sebelum & lepas solat ke,..asalkan kite seronok melakukannya...dapat kepuasan taw.. & of coz insyaAllah dapat top up ibadah wajib kite untuk tampak lebih sempurna di mata Allah s.w.t.. ok dah, nak packing, abah & mak hantarkan..yeaayy !! saayaaannnggg makkk, cinnnntaaaaaaaaa abah !!! ;P


Lirik Lagu Hello Di Antara Bintang Lyrics


* maafkan aku yang selalu menyakitimu
Mengecewakanmu dan meragukanmu
Tersadar aku bila kamu yang terbaik
Terima aku, mencintaiku apa adanya

Reff:
Di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang
Di antara beribu cinta pilihanku hanya kau sayang
Takkan ada selain kamu dalam segala keadaanku
Cuma kamu ya hanya kamu yang selalu ada untukku
Repeat *
Repeat reff
(di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang
Di antara beribu cinta pilihanku hanya kau sayang)
Takkan ada selain kamu dalam segala keadaanku
Cuma kamu ya hanya kamu yang selalu ada untukku
(di antara beribu bintang hanya kaulah yang paling terang)
Ya cuma kamu dan hanya kamu yang selalu ada untukku
Dan paling mengerti aku




Lirik Lagu Vanessa Angel feat Nicky Tirta - Indah CintakuLirik Indah Cintaku - Nicky Tirta dan Vanessa Angel 

Kuingin kau tahu, ku ingin kau selalu
Dekat denganmu setiap hariku
Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
http://mp3indodownload.blogspot.com
Ku ingin hnya satu tuk selamanya

Ku tak melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku

Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
Ku ingin hanya satu tuk selamanya

Ku tak (ku tak) melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku, cintaku

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
Dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku
Sungguh indah cintaku, indah cintaku


Read more: http://mp3indodownload.blogspot.com/2011/11/lirik-lagu-vanessa-angel-indah-cintaku.html#ixzz1xpCkfY5a
Lirik Lagu Cinta Bersatu - Liyana Jasmay

Di matamu ku berharga
Kau perlakukan aku
Lebih dari mencintai dirimu

Di dekatmu ku merasa
Bahagianya aku
Dapat ruang cintamu

Hanya kamu saja
Yang mampu begitu
Tulus
Mengerti aku

Kau sempurna bagiku
Tak kurang sesuatu
Kau terima apa adaku

Ku sempurna bagimu
Tak kurang sesuatu
Cinta bersatu

Gayamu
Sifatmu
Cara mencintaiku
Yang membuatku diriku jatuh cinta padamu


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/02/lirik-lagu-cinta-bersatu-liyana-jasmay.html#ixzz1xotlffh8

Sunday, June 10, 2012

untuk apa aku gantungkan cinta ini??

buat bakal imamku,
maafkan aku andai aku seperti tidak punya hati
tidak punya apa-apa perasaan terhadapmu
tidak pandai bermain kata
tidak pandai membelai hatimu
tidak membalas kata cintamu
tidak punya apa-apa kelebihan di hadapanmu

Namun,
ketahuilah..
jauh di sudut hatiku
hanya kau yang satu
aku telah lama jatuh cinta denganmu
aku telah lama menyayangimu
aku telah lama belajar erti setia untukmu

tapi...
untuk apa aku khabarkan kepada semua?
untuk apa aku canangkan segala?
untuk apa aku hulurkan kata indah buatmu setiap masa?
untuk apa aku biarkan nafsumu bergelora?

buat bakal imamku,
akan kubuktikan cintaku padamu
setulus dan seikhlasku saat lafaz sakinah itu kudengar,
saat layaknya aku kau miliki sepenuhnya
Akan ku terima dirimu seadanya,
Akan ku jaga dirimu sepenuhnya,
Akan ku pastikan kau bahagia

Agar kau tahu maksudku selama ini
yang ingin bercinta denganmu hingga syurga
yang hanya ingin membelai rasa cinta halal denganmu bagai di syurga
yang hanya ingin menjadi ketua bidadari untukmu juga di syurga

kerna kau bakal imamku..insyaAllah

* ku garapkan khas buatmu yg telah lama kutunggu ;)
Semoga Allah memelihara perasaan kita dan dijauhkan daripada maksiat dan zina yang lahir dari hasutan dan godaan syaitan..nauzubillah !

ISTIKHARAH CINTA-Laili Azimah Awaludin

saat diri ini sulit menyatakan rasa hati
saat diri ini gundah memikirkan apa yang terjadi
saat diri ini terasa resah memikirkan apa yang bakal terjadi
dan Kau turunkan lagi dugaan maha hebat
untuk kau menguji
seteguh mana iman di hati
di saat aku mulai rebah 
di saat hati mulai sunyi
dan Kau bangunkan semula diri ini
Kau sedarkan aku dengan Hidayah & RahmatMu yang tak bertepi
Sungguh aku benar-bear jadi tak pasti
apakah rasa yang sedang aku alami
inikah dugaan untuk aku tempuhi
atau petanda untuk aku terus menjauhi


dalam rona hitam dunia yang semakin menjadi-jadi
aku bertafakur merenung diri
adakah ini sekadar mimpi
atau realiti yang nantinya pasti kutempuhi
dan aku terus terus lagi diuji
meski ku semakin lemah pada hakiki
tapi hati ini terus saja mencari tahu semua erti
disebalik rasa yang terpaksaku tempuhi selama ini


Ya Allah, pinjamkan daku PetunjukMu
pinjamkan daku Kasih-sayangMu
pinjamkan daku Kekuatan
pinjamkan daku Keimanan
pinjamkan daku Ketabahan
untuk aku menerima seadanya
untuk aku yakin dengan ISTIKHARAH CINTAKU...

Monday, June 4, 2012

lagu itukah? ;)


Hye alls, sorry lame tak hupdate..ololoo hehe meh2 nak pujok..jangan la buat muke cenggitu...hudduss hang taw dak?? haha ok, untuk itu..aku nak share 1 lagu lame yang baru aku pandai nyanyi... lagu ni mengingatkan aku pade sorg kawan aku yg amatlah susah nk di explain..hahaha  actually, lagu ni tak de kaitan ape2 pun dgan aku.. cume muzik die je best untk didengar..abaikan liriknye yer,,hehe
enjoy it !;)
ONE DIRECTION- YOU DON'T KNOW YOU BEAUTIFUL
You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful

So c-come on
You got it wrong
To prove I'm right I put it in a song
I don't know why
You're being shy
And turn away when I look into your eyes

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

[Bridge]
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

KeRaNa AkU sEoRaNg WaNiTa bIaSa~


kerana aku wanita


pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

kerana aku wanitaingin disayangi itu fitrah diriku

kerana aku wanita mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

kerana aku wanita emosiku selalu mengatasi logik akalku

kerana aku wanita air mata teman setiaku
kerana aku wanita sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi

DAN..

kerana aku wanita aku damba pertolongan darimu Adam
peliharalah bicaramu dengankujangan bermain kata denganku
takut rosak hatikukerana aku wanitaakhlakmu ukuran dimataku
peliharalah akhlakmu dan imanmujangan kau burukkan darjatmu pada mataku

takut rosak thiqohmu

kerana aku wanitamaka peliharalah susunan kata-katamu

kerana aku mudah terasa

namun aku bukan lemahsekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar

kerana aku wanita

peliharalah dirimu dari mencemuhku 

saat titisan jernih mengalir dari mataku

bukan bermaksud aku membencimutidak juga bermaksud diriku lemah

tetapi kerana itu adalah cara untukku
meluahkan perasaanku
supaya hatiku tenang kembali
kerana aku wanita
aku mempacayaimu kerna kau khalifahku..
usah khianati aku dengan mengkhianati kepercayaanku..
kerana aku wanita
aku tidak berkarya utk memerintah 
tidak juga sekadar bermadah..
tetapi aku bkarya agar kau memahami akan diriku sebagai wanita


~tInGg!!