Thursday, June 28, 2012

Alhamdulillah, Ya ALLAH !;)

Assalamualaikum wbt n selamat pagi semue...! hehe ceria x aku pagi2 cenggini..hee ;) actually, ak dapat berite gembire harini.. Alhamdulillah..Akhirnye, Allah dah makbulkan doa aku.. saaayyaangggaannggg ALLAH ! so, result aku untuk sem ni dah berjaya melepasi target.. Alhamdulillah syukur sangat2... sekurang-kurangnye, dapatlah aku hadiahkan kegembiaraan ini pade mak dan abah yg sangat setia berada di sampingku dalam setiap susah & senang  selama mane aku hidop ney.. sebenarnye, jauh di sudut hati, aku rase memang tak layak pon dapat result camni, tapi aku rasa terpujuk disebabkan mungkin Allah nak bagi aku sedikit kegembiraan sesudah Dia menguji pelbagai ujian yang agak hebat sepanjang semester lepas yg datangnye bertubi2 dalam hidupku.. Semoga Allah terus berada bersamaku agar aku takkan pernah tergelincir apatah lagi menjadi kufur nikmat atas segala pemberiannya kali ini..nauzubillah..

kadang2 aku rase malu dengan Allah, setiap yg aku mintak, Dia selalu makbulkan..tapi aku?? ibadah2 sunat..siket je yg aku amalkan.. betapa besarnya rahmat Allah pada manusia, betapa Maha Pemurahnya Pencipta kita.. semoga selepas ni, aku akan lebih bermotivasi untuk mendekatkan diri dengan Allah.. aku nak terus bercinta dengan Allah.. Sekarang ni pun, aku cuba menjauhi cinta dunia dengan mengurangkan ape2 faktor yg boleh menyebabkan aku terus hanyut dibuai perasaan ingin disayangi & dibelai.. aku jadi teruja untuk mendekati Allah.. tapi, banyak sangat dugaan yang datang padaku.. Namun aku sedar, Allah masih bersamaku, dan selagi itulah aku perlu bertahan.. betullah, aku pernah dengar kata-kata dari seorang yang lebih tinggi ilmu agamanya " semakin kita mencari, mendekati, dan mencintai Allah, semakin banyak dugaan yang datang sebelum kita benar2 mampu merasai kemanisannya.." kadang kala kita rasa Allah makin menjauh dari Kita.. tapi aku harap Allah tahu, aku sedang belajar bertatih untuk bangun menujuNya.. Hanya Dia yng mengerti maksud hatiku.. sangat perit dan sangat pedih untuk menghadapi segalanya, tapi aku tahu.. Allah itu Maha Mengetahui segalanya, Dia Maha Melihat lagi Maha Mendengar setiap rintihanku setiap kali aku rase lelah untuk bangun setelah jatuh untuk kesekian kalinya..

btw, thanks 4 reading.. selamat maju jaya, semua ! ;)

No comments:

Post a Comment

~tInGg!!