Friday, December 14, 2012

rintihan hati..



setiap wanita bercita2 untuk menjadi yg terbaik untuk insan yg benar2 dicintainya, mungkin mulut senang melontar kata, namun hati jua lah yang tak bisa menipu dan menahan rasa.. 

"Ya Allah, jika dia benar untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku di atas jalanMu.. jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu.."
sesungguhnya jodoh itu rencana Allah, siapa kita untuk menilai apatah lagi mempertikai rencana Allah untuk diri kita atau org lain? ♥

*Terkadang kita melihat org sedang bergembira di atas kesedihan org lain, namun kita tak pernah mendengar esak tangisnya disebalik senyum tawanya.. boleh jadi dikala kamu sedang membencinya, dia pula tidak pernah berputus asa menyentuhmu dalam doa2nya agar kau terus bahagia & beroleh kebaikan yg lebih di dunia & akhirat..


CINTA itu tak perlu dizahirkan dengan kata-kata, tidak pula perlu dibuktikan melalui perbuatan..


Sesungguhnya, dengan menyentuh insan yg dicintai dengan doa yg baik2 untuknya dalam setiap sujudmu adalah bukti sebenar CINTA sejati kerna kau telah menjauhkannya dari fitnah dunia jua azab neraka akibat tarikanmu.. 


yg pasti.. yakinlah jika benar dia tercipta untukmu, dia kan pasti menjadi milikmu suatu masa nanti, namun jika tidak.. mungkin saja Allah ingin mengurniakanmu sesuatu yg lebih baik..tidakkah mencintai tak semestinya memiliki?


Sungguh, Allah jualah sebaik2 perancang ♥
 ikhlas dari hatiku - elly -

No comments:

Post a Comment

~tInGg!!