Sunday, September 29, 2013

Selamat jalan...

aku sering menyalahkan takdir.. kerna... mengapa aku yg menjadi mangsa setelah semuanya terjadi? aku pernah merasa marah kerna terlalu terhiris dan pilu dengan kenangan yg sering kali menghantui.. aku selalu saja berpesan pada hati dan air mata agar tidak murah dan mudah menuruni lekuk pipi ini.. sehinggalah suatu saat... aku tersedar dari lamunan.... aku tidak betah terus membenarkan diri ini hanyut dinodai kenangan pahit yang telah meragut erti bahagia dalam mahligai yg kukenal sebagai MAHLIGAI CINTA.. 
Ya, mahligai itu masih berada dikotak fikirku! Aku harus bangkit meneruskan kehidupan.. aku perlu berpijak di bumi nan nyata..dan tidak membiarkan segalanya menghanyutkanku dan melemaskan tubuhku dalam limpahan kedukaan yang pernah singgah dalam hidup ini.. aku sendiri perlu kuat untuk menampal semula robek luka lama yang masih berbekas agar tidak kelihatan di mata zahirnya meski takkan hilang dimata batinku..Selamat tinggal kenangan.. selamat jalan duka.. moga esok, kau tidak lagi bersahabat dengan air mataku !

No comments:

Post a Comment

~tInGg!!